Triste nyheter.

,

To spare oneself from grief at all cost can be achieved only at the price of total detachment, which excludes the ability to experience happiness.

Erich Fromm

Morgenen i dag kom med triste nyheter.

Annehuset mitt har ikke alltid vært Annehuset. En gang var det hjemmet til en famile på fire. Så gikk det som det går for mange av oss. Vi voksne var ikke så flinke til å være mann og kone. Og da ungene hadde flyttet ut skilte vi lag i vennskapelighet og fant ut av livet på hver vår kant og på hver vår måte.

I dag døde han jeg en gang kjøpte Annehuset sammen med og som er mine barns pappa etter lang tids sykdom.

Det er trist. Jeg hadde unnet han mange gode år med sin nye familie.

Det fine er å oppleve hvordan det bare er de gode minnene som kommer fram i dag.

14 kommentarer (+add yours?)

  1. Magnus; sønn og far til barnebarn
    May 29, 2012 @ 00:20:41

    Livet: fantastisk, overveldende, urettferdig og uforutsigbart…

    Sykdom, ulykker og alt annet som tar fra oss de vi har mest kjær, minner på at vi må bruke livet på å leve!
    Å leve er å elske… eller noe sånt. Å elske gjør i hvert fall livet litt mer levelig!
    Elske hverandre, trærne, mangfoldet, natten, solen og livet!
    Uansett hvor lenge vi får leve, så er det ikke lenge nok til å bruke tid på ondskap, sjalusi og hat…

    Fokuser på de fine tingene i livet og la det andre blåse bort…

    Så ja; de gode minnene blir, former oss og overskygger resten…

    Låner igjen et fint sitat (lånt fra deg faktisk ): Elsk mer, hat mindre!

    Svar

  2. Karen Mo Røli
    May 29, 2012 @ 15:39:53

    Ta vare på de gode minnene! Klem fra meg

    Svar

    • annebloggen
      May 29, 2012 @ 16:05:07

      Det skal vi! Så kjempekoselig å høre fra deg 🙂 Jeg vet jo at du er aldeles voksen, men jeg husker aller best når du kom og vekket oss på Lilleberre grytidlig om morgenen. Og at du sa du skulle bli klovn når du ble stor. Og at du ble irritert når vi uttalte navnet ditt på østlandsvis. Og så kan jeg til nøds huske at du ble gammel nok til å sitte barnevakt for mine unger. Men takket være din mor er jeg jo sånn nogenlunde oppdatert .

      Svar

  3. Grete Mo
    May 29, 2012 @ 16:45:03

    Hei, Anne!
    Kjempetrist å høre at Tor er borte. Jeg tenker på dere ❤
    Klem fra Grete

    Svar

  4. Tone Hove Ullestad
    May 30, 2012 @ 20:04:50

    Kjære Anne. Det var veldig trist å høre om Tor Kristians sykdom og død. Og så utrolig godt å lese det dere skriver både du og Magnus. Veldig rørende. Klem fra Tone

    Svar

    • annebloggen
      May 30, 2012 @ 20:11:24

      Så fint å høre fra deg! Jeg har ikke telefonnummeret ditt lenger etter at jeg byttet telefon og vet ikke om jeg har riktig mailadresse.

      Svar

      • Tone Hove Ullestad
        Jun 03, 2012 @ 17:05:44

        Hei igjen. Så morsomt å lese om deg og Ole Jakob. Jeg skjønner at skal jeg bli oppdatert på deg så er det bare å lese bloggen. Du har en kjempeflott blogg. Mailadressen har jeg lagt inn her og nr. er 945 26 750

  5. lillegullemily
    Jun 01, 2012 @ 18:26:31

    Kjære Anne, har tenkt på deg etter at jeg leste den triste nyheten, selv om jeg ikke har fått kommentert så mye. Du skal vite at jeg stort sett leser alle innleggene dine, selv om jeg sjelden får kommentert. Håper på å bli flinkere på det! Du er jo alltid så trofast på min blogg! Min medfølelse til deg og familien, masse varme tanker og klem fra Lillegull og meg ❤

    Svar

  6. Anne-Lise Wie
    Jun 21, 2012 @ 16:51:14

    Jeg ble veldig lei meg da jeg leste om Tor, men samtidig var det mange gode minner som kom tilbake. Mange tanker til alle.

    Svar

  7. annebloggen
    Jun 21, 2012 @ 17:00:11

    Takk 🙂 Så hyggelig å høre fra deg!

    Svar

Legg igjen en kommentar

