Om onsdager, glede, bålvafler og kjekke folk.

Vafler stekt på bål er veldig godt.

Det synes speiderne også og de blir omtrent som de syv sultne ungene i eventyret.

«Hvor gammel er du egentlig, Anne?

«Hva tror du?»

«Æ ville gjetta sånn omtrent trettifem. Kan æ få en vaffel til?»

Og så er det sånn at når jernet er godt smurt og glørne er perfekte til å steke på, da er det nesten tomt for røre.

Men det ble vafler til alle.

Til Ole Jakob også.

.

I kveld, i det jeg kom hjem, fikk jeg en svært hyggelig telefon fra en slektning som jeg snakker altfor sjelden med, men som betyr utrolig mye for meg. Et av disse menneskene som har varme og omsorg. Som skjønner hva andre trenger og gjør noe med det.

.

Jeg er alltid glad etter speidermøter.

Illeluktende, men glad.

.

Og jeg blir alltid glad av å snakke med min kusine.

.

Når jeg i tillegg har kaffe, musikken min og en nyinnkjøpt, gammel kriminalroman av Gerd Nyquist som jeg leste en gang for nærmere førti år siden, er livet ganske fint.

.

        

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Grete Grubbmo Freland
    Jun 06, 2012 @ 20:03:31

    Så mye fint du skriver. Er det du som har laget alle de flotte bildene?
    Du har bestandig vært så flink med ord. Ser ut som at du har det flott med barnebarn og speider.

    Svar

    • annebloggen
      Jun 07, 2012 @ 04:54:04

      Bildene er laget i photshop av fotografier av malerier jeg har malt og diverse annet. Det er en avslappende måte å være kreativ på og så blir det ikke noe rot og søl…

      Svar

  2. Grete Grubbmo Freland
    Jun 07, 2012 @ 15:48:58

    Såå bra. Jeg kan ikke photoshop. Har laget photostory av aktiviteter vi har gjort i klassen. Det har blittbra, men ikke så kreativt da. Jeg koser meg med å se på bildene dine. Selger du?

    Svar

Legg igjen en kommentar

