Varm dag?

.

Det er en grå dag i Vadsø i dag. Jeg har ikke sjekket gradestokken, men jeg tror det er en kald dag også. Det er en sånn dag som får folk til å gå på nett for å sjekke om det er mulighet for en billig sydenreise.

Jeg vil ikke til syden.

Jeg hater varme. Jeg blir grinete og uopplagt når det er varmt. Kroppen og hodet slutter å fungere.

Og dessuten er jeg redd for å fly.

Jeg blir her.

Og da har det ingen hensikt å klage på været.

Vinterjakka mi er nyvasket og jeg har en stilig mørkerød lue som passer fint til byturer.

,

Dessuten skal jeg tilbringe dagen med famile og venner.

Gradestokken som måler menneskelig varme kommer til å vise sydennivå.

.

I formiddag skal jeg ha med guttene til byen mens mamma er på jobb og pappa tømmer det blå huset. Vi skal på kaffefé og kanskje på Det Hvite Hus. Etterpå skal vi spise grøt sammen alle sammen.

Og i kveld blir det spillkveld med verdens beste Trine.

.

Det kommer til å bli en akkurat passende varm og solfylt dag.

,

Men aller først må jeg ha en kopp kaffe til.

Og så har jeg et godt, gammeldags kriminalmysterium å oppklare.

.

Her er en liten sang til de som skal ut og fly mot varmere strøk i dag.

,

Legg igjen en kommentar

