Lønningsdag. Om fine kasseroller, resturantmiddag og et godt møte.

Lønningsdagen i juni er litt spesiell.

Jeg er i den heldige situasjonen at jeg sjelden er aldeles blakk den 11.

Det er bare så mye morsommere å bruke penger den 12.

Spesielt i juni.

Resultatet av min lønningsdagsshopping?

Bare se:

.

.

Er den ikke fin?

Det er en bestikkelse til min indre husmor.

Dere vet, hun som stikker innom en sjelden gang. Jeg har ikke sett henne på en stund nå, men som kvinner flest er hun svak for gaver og jeg regner med at denne vil lokke henne frem.

Jeg trenger ikke hjelp til matlaging. Jeg liker å lage mat. Det er en kreativ prosess.

Men gryteskapet mitt trenger en opprydning.

Gryteskapet mitt er nemlig ikke bare mitt. Det er mitt og Ole Jakob sitt. Og vi har ikke helt samme oppfatning om hva som skal stå i dette- i utgangspunktet alt for lille skapet- og hvordan det skal stables. Det er dermed et av disse skapene med rasfare som skikkelige husmødre sannsynligvis ikke kjenner til.

Min fine, nye kasserolle kan ikke bo et overfylt skap sammen med en sotete bålkasserolle, kakeformdeler som ikke passer sammen, en oppskrapet teflonpanne og Ole Jakobs plastikkmat.

Jeg har kjøpt søppelsekker og kluter også.

For jeg kjenner min indre husmor såpass godt at jeg vet at når hun først kommer innom, så kan hun være svært iherdig.

Men i kveld får hun holde seg unna.

Det har vært en lang dag.

En svært, svært hyggelig dag.

Men lang.

Jeg har spist middag på vår hyggelige, indiske resturant og vært på møte i atelieret. Vi har planlagt utstillingen vi skal ha under Varangerfestivalen i August. Jeg har ikke malt så mye i det siste. Det har vært travelt og sykdom i familien la en demper på mange ting. Men å møte de hyggelige damene og se hva de har fått til var til inspirasjon. I morgen skal jeg shoppe maleutstyr!

Og så fikk jeg endelig med meg hjem et bilde jeg kjøpte for lenge siden av en meget dyktig ung dame jeg maler sammen med: Ingri Strand. Bildet har foreløpig fått plass på kjøkkenbenken sammen med et bilde dere som leser bloggen min vil dra kjensel på. (Og: Jada, det er Johnny Depp, Beatles og John Lennon på oppslagstavla.)

,

.

Nå har jeg en jobb å gjøre som jeg absolutt ikke trenger min indre husmor til å hjelpe meg med.

Det skal jeg fortelle om når jeg er ferdig.

Legg igjen en kommentar

