Kveld nå. Om kryssord, kaffe, musikk, vannlekkasjer, trendy antrekk og klemmer.

,

I går kveld ble det ikke helt som planlagt.

Nå har jeg kontroll: Kryssordpenna er funnet, nettet virker, kaffen er varm og sterk, Greg synger for meg og Hellstrøm rydder opp. (Ikke på mitt kjøkken heldigvis.)

Livet er helt fint.

Samstemt.

.

Tidligere i kveld hadde jeg besøk av to fine gutter mens pappaen romsterte på loftet for å finne ut hvorfor det kom vann inn gjennom lampa i kjøkkentaket på torsdag.

Den ene gutten var trøtt og sovnet i bestemors fang.

Den andre ville se på Tøfferud og Jake og Sjørøverne.

Ole Jakob hadde kledd på seg selv og var veldig fin i rød nisselue, brun skinnjakke, rosa tutu, mammasydd, svart joggebukse med kameler og grå- og blåstripete sokker.

Han var så søt der han satt og jeg spurte etter klem. Han rynket på nesa.«Ikke nå bæstemor, kanskje litt seinere når det kommer en annen film.»

I går, da jeg prøvde å få klem, sa han:»Ikke nå, æ holder på med å hjelpe de her bilan som skal på verksted skjønner du. Du må spørre pappa om en.»

Jeg setter stor pris på min svigersønn, men vi klemmer ikke.

Ole Jakob må også få klemme når han vil og slippe når han ikke vil.

Det er en menneskerett for treåringer også.


Legg igjen en kommentar

