Be what you are.

.

Omverdenen stiller store krav til folk i dag.

I hvert fall er det sånn mange opplever det.

.

Min datter prøver å fortelle meg at jeg er helt bra nok. Jeg er femti. (Ok, toogfemti). Jeg får ikke Johnny Depp uansett (jeg hører at han har blitt venner med Vanessa igjen). Og det er ingen som bryr seg om rynker, ekstra kilo, grå ettervekst og tykke legger.

Ole Jakob synes jeg er kamptastisk og Anna synes jeg er fin.

Og da er jeg kanskje helt ok.

Det er ikke alltid like lett å se det sånn. Det er lett å tro at alle andre har perfekte, støvfrie, moderne hjem, veltrente kropper og lykkelige ekteskap.

At de tar videreutdanning i ledelse og skal på vinsmaking i Frankrike til sommeren.

Etter at de har padlet rundt Varangerhalvøya.

Og at de forstår seg på I-poder og I-pader og twitter.

Alt det der som jeg ikke helt kan leve opp til og ikke aner hvorfor jeg av og til  innbiller meg at jeg burde leve opp til.

.

I dag er det en sånn dag da jeg egentlig er ganske sikker på at jeg er helt ok.

Bra nok, i hvertfall.

Jeg har et tidvis litt støvete, men svært hyggelig hjem. En kropp som holder til fine turer på fjellet i mitt eget tempo.

Og et lykkelig singelliv.

Jeg holder meg faglig oppdatert og skal studere mer etter hvert. Og jeg skal på speiderleir i Danmark til sommeren.

Og så er jeg er god i photoshop.

.

Men det er ikke derfor jeg føler meg helt bra nok i dag.

Det er fordi jeg vet at jeg har gjort noe som er viktig og riktig.

.

Fordi jeg har latt hjerte og hjerne jobbe sammen og kommet opp med en god idé.


.

.

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Ege Denne
    Jun 19, 2012 @ 20:17:26

    Og jeg som kom innom for å fortelle at i VG så står det at der ER slutt mellom Johnny og Vanessa… 😉

    Svar

  2. astridterese
    Jun 20, 2012 @ 11:39:08

    Et virkelig nydelig bilde!

    SV: Kondolerer!
    Ja, det er fint med et sånn minne 🙂
    Mannen min er en altmuligmann som ser ut til å ta alle praktiske problem på strak arm. Så for meg er det bare å si hva jeg vil ha. (Ja, jeg vet jeg er bortskjemt!) 🙂
    Men bokhyller kan man virkelig ikke få for mange av.
    En kollega fortalte nettopp at hun har bokhyller på do. Det ble en ide jeg kanskje må gjennomføre 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

