Et litt mindre sutrete innlegg.

,

Neida, ryggen er ikke blitt noe bedre.

Jeg kan fremdeles ikke gå.

Men jeg fant ut at støvsugerrøret med det store munnstykket , fungerer veldig bra som krykke.

Og så har jeg hatt besøk av Ole Jakob som kom med mat til meg. Yoghurt og eple og ost og rugsprø som han serverte med stor iver til oss begge to.

Bli-bedre-klemmer fikk jeg også.

.

Jeg sitter fremdeles ganske hjelpeløs her med en varmeflaske i korsryggen.

.

Men nå er jeg helt klar for å gi dere dagens dose av poesi og musikk og livsvisdom og optimisme.

.

Det blir nok kanskje bedre til i morgen.

Håper jeg.

Det var optimismen. Den var kanskje ikke så ovebevisende.

.

Til gjengjeld skal dere få et eksempel på svært overbevisende poesi:

.

BØNN FOR DRØMMEN

Jeg frykter den kalde,
altfor kloke tanken.
Den som borer så presist,
roper så høgt på sannhet -.

Jeg ber for Drømmen:
det gåteblå sløret
som skjuler sannhetens
arrete ansikt.

Ja, jeg ber for Drømmen!

La meg lenge få tro
at suset i skogen er noe mer
enn et fysisk fenomen:
Grenenes friksjon
mot stømmende luft -.

Hans Børli

.

Og en overbevisende sang fra bandet med de vakre stemmene og de fine videoene.

.

Livsvisdom?

Jeg vet ikke hvem sitatet på bildet stammer fra. Men det er kloke ord. Uansett om det handler om dårlig vær eller dårlig rygg.

Akkurat nå har jeg begge deler.

Men jeg har en koselig stue, fulle bokhyller og mange , mange timer med spillelister på Spotify.

Jeg har hatt sykebesøk av Ole Jakob.

Og på mandag kommer Annamor!

.

Akkurat danse får jeg nok ikke til.

Ikke sånn helt fysisk i hvertfall.

Men jeg kan la tankene danse.

Og hvis det ikke er bedre til i morgen skal jeg ringe helsesenteret om en litt mer anvendelig krykke.

Det blir kanskje litt rart å stolpre rundt på jobb støttet til en halv støvsuger.

.

.

1 kommentar (+add yours?)

  1. trine
    Jun 28, 2012 @ 14:41:24

    jeg har krykker til deg. Kommer innom litt senere idag med dem.

    Svar

Legg igjen en kommentar

