Om ryggplager, høflige unge menn, blomster, minnebøker, feriegjester og mygg.

Det vekker litt oppsikt når sjæfen kommer på jobb med krykker.

En av mine høflige, unge ansatte var på vei ut døra da taxien stoppet.

Han hoppet fram, tok veska mi og åpnet døra for meg.

Det var litt fint.

Ungene så på meg med undring.

Og en treåring kom med blomst:

.

.

Nå går det litt bedre.

Det er viktig at det går litt bedre, for på mandag kommer, kjære, lille Anna som ikke er så liten lenger, men snart skolejente. Jeg har ikke sett henne på mange måneder. Hun kommer til å krangle med Ole Jakob og være kresen på maten. Vi må kjøpe inn mye agurk.

Og så kommer hun til å være litt rausere med klemmene enn sin fetter.

Og jeg håper hun vil like bjørkeeventyret mitt.

Annas pappa skal få en lang liste over jobber som skal gjøres. Han liker å jobbe!

Men vi skal kose oss også.

Og så skal vi bla i gamle album og lage en bok som ungenes bitte lille onkel i Nordland skal få til minne om pappaen sin som han knapt rakk å bli kjent med.

Hvis vi er ekstra heldige blir det kanskje kvelder med et glass vin på plattingen også.

Hvis jeg kjøper en myggjager.

Jeg tror nok jeg vil kjøpe en myggjager.

Ellers tror jeg ikke hagen utenfor Annehuset vil bli den foretrukne. Utenfor det brune huset står det nemlig ikke en myggjager, men en myggmassemordmaskin.

Min ellers svært dyrevernbevisste datter har gjort et stort unntak.

.


Legg igjen en kommentar

