God morgen. Om motbakker, solskinn og kryssord. Og et godt dikt og en vakker sang.

.

Det er i motbakke det går oppover.

I hvert fall så lenge motbakkene ikke er for bratte.

Eller kommer for tett på hverandre uten litt flatmark eller en og annen unnabakke innimellom.

Litt ryggvondt er en grei motbakke. I dag kunne jeg (nesten) helt fint gå og koke meg morgenkaffe uten krykke. Og det føltes helt fantastisk.

Det gjør en ganske ydmyk overfor dem som lever med smerter og store helseproblemer hele livet.

.

I dag skinner sola og det blåser en liten bris som kanskje kan holde myggen unna.

Jeg ser for meg en date med Rolf Hansen på plattingen seinere i dag. Kanskje med et glass vin? Hvis jeg kommer meg til byen etter Dagbladet, da. Sist lørdag kom ikke Dagbladet til Vadsø i det hele tatt. Det er sånt som kan skje når man bor langt mot nord og langt mot øst.

Avisene kan også bli værfast.

En lørdag uten Rolf Hansens kryssord, er som hage uten blomster.

Nesten.

.

Dagens dikt til morgenkaffen, blir dette av rockepoeten Shel Silverstein. Det er et godt dikt.

The Land of Happy

Have you been to The Land of Happy,

Where everyone’s happy all day,

Where they joke and they sing

Of the happiest things,

And everything’s jolly and gay?

There’s no one unhappy in Happy,

There’s laughter and smiles galore.

I have been to The Land of Happy—

What a bore!

.

Og så trenger vi litt musikk.

Legg igjen en kommentar

