Endelig helg! Om barnebarn og fine hus.

.

Ungene leker med Duplo.

De har nettopp grillet en brannmann og Ole Jakob vil leke at han heter Anna.

Og så krangler de litt om hvem som eier hva.

Det er sånn det skal være.

De er flinke til å forhandle og finner ut av det.

.

Jeg har funnet sofaen og kaffekoppen.

Og den gode fredagsroen.

.

I natt skal de to store sove i Annehuset.

Jeg har en ambisjon om at det ikke skal bli for seint. De virker litt signe begge to. De har vært på Ekkerøy og badet i dag! Når man bor i Vadsø utnytter man de timene man får med fint vær.

.

Av og til drømmer jeg om et feriehus sørpå. Ved Randsfjorden for eksempel. Ettersom det uansett bare er en drøm, pleier jeg å sjekke hva som finnes på Finn.no til over ti millioner. I dag fant jeg dette .

Man måtte nok ha ansatt vaktmster, gartner og et par hushjelper.

Men det er sånt som får meg til å vurdere å begynne å spille lotto

.

I mellomtiden får Annehuset klare seg. Og i mangel av en kjekk handyman (dere vet, han som skal være en krysning av Johnny Depp og Eric Stromer) har jeg kjøpt en bygave til meg selv: Et fint, rødt metallskrin med det nødvendigste av verktøy. Det står fint i hylla på syrommet mitt og jeg skal aldri mer løpe rundt og lete etter hammeren!

Legg igjen en kommentar

