Om leirliv, hverdager, barnebarn, gode venner og mat.

.

Å komme tilbake til hverdagen etter ferien kan være en krevende omstilling. Å komme hjem etter en uke med leirliv er på grensen til vanskelig.

Leirliv er en slags lykkeboble. En tilværelse der de største utfordringene er å få alle til å stille til flaggheis og at det ikke alltid er såpe ved toalettene.

Hverdagen er hverdagen.

På godt og vondt:

Tredve uleste mailer på jobb (hvorav de fleste var fra «Swiss Bank of London«, var adressert til «Dear Sir» eller innledet med «God Bless You». Jeg hadde vunnet/arvet/blitt tildelt millioner av dollar!)

Datasystemer som ikke virker. (De jeg hadde bruk for.)

Papirbunker.

Oppgaver.

Whatifer og burdehagjorter og kanjeghaglemter.

,

Men også gjensyn med barnebarn.

Musikken min.

En god venn som vil ut og spise.

Og do inne.

,

I morgen skal jeg hente Ole Jakob i barnehagen. Han skal hjelpe meg med å handle inn mat. Det er tomt i bestemors skap og Ole Jakob er veldig flink til å handle brokkolli og små tomater og ost. Sånt som er greit å ha i kjøleskapet.

Det blir fint.

.

Legg igjen en kommentar

