God natt! Om sovende barn,Tussi, haukråke, Varangerfjorden og krøkebær.

.

Det er noe helt spesielt med et sovende barn.

Og dette er et helt spesielt sovende barn.

Det er et barn som har tilbrakt det meste av helga sammen med meg og gitt meg masse glede.

Før han sovnet, leste vi om Tussi som ikke kunne finne igjen huset sitt fordi Ole Brumm og Nasse Nøff hadde flyttet det. Ole Jakob lyttet og kommenterte. Men plutselig sa han: «Stopp litt, æ må bare stå på haukråke.» Og så stupte han kråke på bilteppet sitt og fikk bare en liten dråpe vondt i ryggen. Etterpå leste vi ferdig kapittelet og han sovnet til lyden av lillebror som satt i nabosenga omgitt av alle bamsene storebror raust hadde lånt bort for å få han til å slutte å gråte og sa «blmblmblm.»

Ganske høyt!

.

I dag har Ole Jakob vært med min ludovenninne og meg på tur langs Varangerfjorden.

Og jeg er helt beroliget.

Moderne barn vet å nyte naturens søtsaker. Også de mindre søte, som krøkebær.

I mangel av markjordbær kan man helt fint sitte på en stein og kose seg intenst med disse beskjedne bærene som ifølge Wikipedia egner seg best til saft eller gelé.

.

             

Legg igjen en kommentar

