Atelierene mine. Inspirasjon på vei!

,

Jeg har ikke malt så mye i det siste. Og jeg savner det.

Nå er høsten på vei.

Høsten vekker alltid noe i meg.

En slags mykhet og ro. Og med det, min skapende side.

.

I morgen åpner vi årets utstilling i Atelier Fri Strek!

Min vår ble for full av andre ting i år, så det blir ingen bilder fra meg på utstillingen.

Mitt bidrag i år blir trappevask og et par vakter.

Men til gjengjeld har de andre damene overgått seg selv og jeg har allerede sett meg ut et par bilder jeg har lyst til å kjøpe.

Jeg har begynt å innrede hjemmeatelieret mitt på nytt etter at møblene som hadde et midlertidig hjem der, er flyttet til det brune huset og et staffeli har fått plass igjen.

Vakre bilder på veggen er til stor inspirasjon nå man skal male!

Nå venter jeg bare på at Per skal få inn den perfekte lenestolen på Det Hvite Hus. Jeg ser for meg noe orange i 70-tallsstil til å matche min fars selvsnekrede, gamle skipskiste (som riktignok verken er fra syttitallet eller var orange den gangen han malte den).

En lenestol er fin å sitte i med en kopp kaffe eller et glass vin mens man betrakter bildet sitt og funderer på hvor neste malingsstrøk skal være.

Og i hvilken farge.

Og så må jeg kjøpe et ekstra sett høytalere til musikken min. Jeg er ikke så teknisk avansert at jeg har noe som fungerer med ørepropper.

Med et fungerende atelier her hjemme skal det bli fart på malingen og til novemberutstillingen skal jeg være med igjen!

Definitivt!

,

Her kommer før-bildene fra mitt noe kaotiske atelier.

Dere vet, creative minds are rarely tidy…

,

Legg igjen en kommentar

