Godt nyttår!

,

I morgen begynner høsten.

Den høsten man snakker om når man sier «til høsten».

Det nye barnehageåret. Det nye speideråret. Det nye konfirmantåret…

Den høsten vi tenker på med spenning og lengsel og litt nervøsitet.

Den høsten vi har store planer for.

.

Jeg er ikke helt så beredt som jeg-som god speider- budre ha vært.

Det har vært en travel helg med uvante oppgaver, seine kvelder og mye sosialt samvær.

Jeg har tenkt å være opplagt i morgen tidlig.

Men jeg kommer neppe til å være helt uthvilt.

Og jeg kan komme til å sovne i frisørstolen i morgen ettermiddag mens Tone klipper og farger og striper meg for at jeg skal se ordentlig ut i møte med nye barn og foreldre.

.

Den høsten som starter med den nye skole- og barnehageåret markerer nyttår for meg vel så mye som årsskiftet midt på svarte vinteren. Det nyttåret markerer mest slutten på jula.

Det var man skulle hatt noen stjerneskudd og et glass champagne.

Jeg får nøye meg med en kopp kaffe

og en nattasang.

Denne for eksempel.

.

Legg igjen en kommentar

