Litt trøtt, kanskje…

.

Jeg kom i skade for å legge meg på sofaen litt i ettermiddag.

Før jeg hadde rukket å koke meg kaffe.

Et kvarters tid hadde jeg tenkt.

Det var sånn i sekstiden.

Klokka fem på syv våknet jeg med et rykk.

Vill panikk!

For i et par sekunder var jeg seriøst usikker på om det var kveld og jeg var i ferd med å komme for seint til støttekontaktjobb eller om det var morgen og jeg var i ferd med å komme for seint på jobb. Og i såfall hadde sovet forbi hele besøket til min kjære ludovenninne.

Alt ordnet seg selvfølgelig.

Jeg kom bare ti minutter for seint til min venninne og vi rakk både ludo og kveldstur.

,

Nå er jeg veldig våken.

Veldig!

Jeg har hatt en lang og god telefonprat med en annen god venninne.

Og er det til for kaffe.

.

Og litt poesi:

BØNN FOR DRØMMEN

Jeg frykter den kalde,
altfor kloke tanken.
Den som borer så presist,
roper så høgt på sannhet -.

Jeg ber for Drømmen:
det gåteblå sløret
som skjuler sannhetens
arrete ansikt.

Ja, jeg ber for Drømmen!

La meg lenge få tro
at suset i skogen er noe mer
enn et fysisk fenomen:
Grenenes friksjon
mot stømmende luft -.

Hans Børli

.

Og litt musikk:

Legg igjen en kommentar

