Helg nå. Om finvær, kveldsmørke, en liten gutt på reise, salongbordrot og utsikter til loppemarked.

.

Det er blitt sommer i den lille byen min.

Det er ofte sånn.

At årstidene går litt i surr.

Jeg må presisere at vi ikke snakker om sørpåsommer,

men om Vadsøsommer på sitt fineste med fjorten plussgrader og skarp, klar, ren luft.

På dagen.

Og mørke, kalde kvelder.

Slike kvelder som innbyr til å tenne et lys i vinduet.

.

Et lys for glede.

For lengsel, håp og fred også, forresten.

Det er bare ikke plass til fire lys i den staken som står i vinduet.

.

Det er meldt fint vær i helga også.

Bærplukkingsvær!

Men jeg har en hyggelig venn som holder meg med multer, og vurderer en tur til dyrebeskyttelsens loppemarked i morgen i stedet. Med lillebror og mammaen. Storebror og pappaen har reist til Besta og Bestefar på Tustna. Ole Jakob hadde fått ny, fin , blå koffert og ny reisetannbørste med haier på. En sånn en som han har hjemme. Han syntes det var greiest. Han var spent og gledet seg. Det gjorde nok Besta og Bestefar også. De får ikke se han så ofte.

Nå sover han nok godt der i den andre enden av landet.

.

Og så må jeg rydde og vaske litt.

Annehuset er ikke helt på sitt beste.

På salongbordet mitt ligger det tre bøker, en lp-plate med Jon English, et tegnebrett, en tusjtegning av hele familen som jeg lagde til Ole Jakob sist han var her (ikke verdeverdig kunst), en gul hårbørste, et lørdagsbilag til Dagbladet (med et uferdig kryssord), en taperull, to fjernkontroller, en telefon, en fargeblyant, en nesten ferdig bil i nabbiperler som jeg har lovet Ole Jakob å stryke, en rosa kulepenn med strasstener og et nummer av Ottar .

Jeg har et stort salongbord.

.

Men mest av alt skal jeg bruke helga til å ha helg.

Til å nyte følelsen av at jeg egentlig ikke noe som helst.

Det blir fint.

Uansett vær.

Legg igjen en kommentar

