Det jeg aldri helt får til.

.

Av og til føler jeg meg som Gubben Pettersen  da han skulle lage pannekakerøre.

Tilsynelatende enkle oppgaver blir ikke enkle.

,

Fordi jeg har utsatt dem til i siste liten.

,

Og fordi gravemaskinen som  jobber utenfor kontorvinduet mitt kommer i skade for å rive av fiberkabelen min.

Nesten av.

Litt som Nearly Headless Nick

Nå vet jeg hvorfor det heter fiberkabel.

Den er festet oppe på veggen nå mens vi venter på at gjerdet kommer opp og parkeringsplassen blir ferdig planert. Det som stikker ut fra kabelen ligner på manen til en My Little Pony som har ligget ute i sandkassa i sol og regn.

Hvis ingen rører den og det ikke er nordavind kommer jeg meg på nett litt innimellom.

.

Og skriveren min – dere vet, den som aldri kan bli enig med seg selv om hvorvidt den vil skrive ut fra kassetten eller bakskuffen- avgår ved døden midt i utskriften av et bilde av hurtigruta Midnatsol sånn at hjelpearkene jeg skulle ha brukt for å skrive de riktige tallene inn i det fine, enkle, nettbaserte systemet ikke kan skrives ut og jeg må håndskrive tallene på et kladdeark.

Sånn at jeg har dem klar i tilfelle vindstille vær.

.

Og så er det at jeg kommer på at de håndskrevne tallene mine egentlig ikke stemmer overens med virkeligheten og jeg må ringe sjefen min og økonomiavdelingen for instrukser.

Bare at det er er lunsjtid for dem på rådhuset.

,

Og når jeg endelig har fått svar

og vinden har løyet

og en hyggelig mann har satt opp en flunkende ny skriver til meg,

viser det seg at jeg må logge meg av og på igjen for at skriveren skal kunne skrive ut noe som er et vedlegg til en mail.

Og da har jeg glemt passordet.

Ikke selve ordet, men tallet som systemet forlanger for å godta det som et passord.

Det er ikke logisk.

.

Og så går klokka.

Og folk ringer og vil prate med meg.

Og noen trenger å få skrevet ut noe annet.

Noe til et fint og viktig prosjekt med et barn.

Og barn er viktigere enn tall.

.

Det de være.

.

Joda, jeg ble ferdig.

Det ble Gubben Pettersen også.

Man må bare bevare roen.

Der har jeg noe å lære av nevnte Gubbe.

Legg igjen en kommentar

