Ny, gammel seng til den lille, store gutten.

Ole Jakob har god greie på å handle på Det Hvite Hus og vet at det er dit man må gå når man har vokst ut av den gamle senga hos bestemor.

Per på Det Hvite Hus har god greie på kundene sine og varene sine og forstår at for bestemors Ole Jakob er det beste godt nok.

Han sendte oss på rett vei.

Øverst i hjørnet.

Ole Jakob klatret opp i senga og Per hadde et salg.

Selv om bestemor måtte late som hun skulle tenke seg om litt.

Ole Jakob syntes ikke det var noe å tenke på i det hele tatt og forkynte lykkelig for mamma og pappa at han hadde fått ny seng. Men på søndagen ble han skeptisk:»Tenk om noen tyver har stjælt den.»

Så jeg måtte skynde meg å ringe med en gang butikken åpnet i går. Per kunne forsikre at han ikke hadde hatt uønskede gjester. Og i ettermiddag, da jeg skulle hente meg en kopp kaffe og kom til å titte ut gjennom kjøkkenvinduet, sto det en svart varebil på plenen.

Rommet hadde vi ryddet og gjort klart på søndag.

Og nå er senga på plass!

Bestemors gamle hund, Rikki og en enøret bamse etter mamma eller onkel holder senga varm. Teppene på senga og på veggen har jeg sydd en gang for lenge siden og bildet over senga har jeg malt en gang for lenge siden.

.

 

.

Og så måtte jeg lage et lite bilde til ungene også.

Når man kombinerer gamle og nye teknikker , kan man lage flere sånn at det blir ett til hver.

,

   

,

Legg igjen en kommentar

