Min søndag. Om høstfarger, barnebarn og Rolf Hansen.

Vi har hatt en praktfull høstdag i den lille byen min her langt mot nord i dag.

.

,

Guttene og pappaen var på søndagstur til storebrors barnehage og jeg ble invitert dit på kaffe og ferske rundstykker. Ole Jakob ville ha meg til å skli i storsklia. Jeg vegret meg. Det sliter på bukserumpa å skli og jeg er alltid livredd for å gjøre noe som helst som kan ødelegge ryggen min igjen. Så jeg siktet mot bordet der kaffen sto.

Men han tok handa mi «Du tør det når æ holder deg i handa, bæstemor. Da går det bra«.

Så vi skled.

«Oi» sa jeg.

«Gikk det bra?» spurte han og hjalp meg opp.

Det gikk bra.

Etterpå måtte jeg se på alt han tør i klatrestativene og på lillebror som hadde fått sansen for dissa.

Og så ble Ole Jakob med meg og min ludovenninne på tur. De kommer godt overens de to. De har samme humor og jeg må innrømme at jeg ikke alltid henger helt med.

«Du kryper som en villsvin» sier hun.

«Du er en duk» sier han.

Og så knekker de sammen i krampelatter begge to og Ole Jakob triller ned fra benken.

«Det gikk bra bæstemor. Det gikk fastikk bra!»

.

,

Nå er det kveld. Og jeg er bare nesten alene.

Jeg har presentert han for dere før, mannen jeg liker å tibringe en rolig søndagskveld sammen med.

Den perfekte mannen;

intelligent, humoristisk, underholdende og akkurat krevende nok til å holde meg i ånde.

I dag har han utfordret meg med ordet ekseget. Jeg vet hva det betyr, men ikke hva han vil fram til.

Heldigvis er kvelden ennå ung.

,

Legg igjen en kommentar

