Fint dag. Fint besøk.

Jeg hadde fortalt tre lange, snille ulveeventyr var tom for inspirasjon.

Så Ole Jakob og jeg har sett Skal vi danse sammen.

,

,

Han var mildt forundret.

,

,

Men han syntes det var hyggelig.

.

,

Og litt søvndyssende.

.

Jeg hadde nesten duppet av på sofaen selv i ettermiddag da telefonen ringte. «Æ må få komme til dæ bæstemor. I dag må æ det. For at pappa sier at æ får ikke kaviar på rundstykket og da syns æ han e slæm. Og du e alltid snill mot mæ. Og æ vil sove hos dæ.»

Hva har man bestemødre til?

Kaviarhistorien viste seg å bunne i at Ole Jakob hadde spist av det opprinnelige pålegget og hadde fått beskjed om å spise opp brødet  før han fikk mere pålegg. Og Ole Jakob og pappa var for lengst blitt gode venner da de kom. Med medbrakt kaviar. Bestemor fører ikke kaviar. (Verken tubevarianten eller de mer eksklusive sortene).

Jeg hadde helt andre planer for kveldsmaten i dag fordi Trine skulle komme. Jeg hadde kjøpt inn noen gode oster, frukt, oliven, tørkede aprikoser, små tomater, fikenmarmelade og oliven.

Da det kom på bordet, lot Ole Jakob knekkebrødskiva med kaviar vente litt. Han liker både parmesan og vellagret gouda og brie og tomater og tørkede aprikoser.

,

Trine ble nesten millionær i kveld. Ikke jeg. Men det er ikke så farlig. Jeg kan leve en stund på at Trine og jeg var de eneste i lokalet på quizen i går som visste at Norges første datamaskin het NUSSE.

.

Jeg skulle vise mine siste kupp fra Det Hvite Hus. Her er det ene:

En fin, liten lenestol med avtagbart trekk som lett kunne vaskes og settes på igjen.

.

.

Legg igjen en kommentar

