Høst. Har jeg nevnt at det er høst?

Egentlig har høsten lurt meg litt i år.

Den har vært mild og vakker og solfylt.

Ikke mørk og våt og melankolsk.

Det har vært en høst å være ute i.

Ikke en høst å være inne og tenne lys i.

Ikke før i dag.

I dag har oktober vist hva hun står for.

(Jeg har alltid tenkt at oktober må være en hun.)

Hun har vært såpass tydelig at min snille svigersønn tilbød å kjøre meg hjem fra støttekontaktjobb.

Og at det så ut som hadde skjedd en forbrytelse utenfor Annehuset mitt i ettermiddag.

,

Jeg prøver å gjøre det litt trivelig.

Slik:

,

Men Oktober har sine egne ideer om hva som er vakkert og vil ha det slik:

,

,

Det er ok. Ericaen er egetlig tørr og død. Og Bolla Pinnsvin er kanskje klar for vinterdvalen?

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Karin
    Oct 08, 2012 @ 14:41:25

    Hei Anne!
    Håper du har hatt en fin sommer og at høsten din blir flott!

    Her er alt vel!!
    Klem fra Karin

    Svar

Legg igjen en kommentar

