Turn your face to the sun…

...and the shadows fall behind you, pleier jeg å skrive i bloggen.

Det er et veldig fint ordtak.

Det handler om å vende seg mot det som er fint og godt i livet.

Men akkurat i dag har jeg litt vanskelig for å reflektere over denne gode livsfilosofien.

For når jeg vender ansiktet mot sola gjennom stuevinduene mine i dag, får jeg for det første vondt i øynene og vondt i hodet og for det andre får jeg et stort behov for å prøve å få kontakt med min indre husmor som jeg mistenker for å ha dratt på ferie.

Oktobersola er ubarmhjertig. Vinduene mine er skitne. Og det ligger et fint støvlag på ovnen og tv-en der det er lett å se det og sikkert alle andre steder der det ikke er lett å se det.

.

Og så  jeg som hadde en sånn fin og fredelig fredagsmorgen med kaffe og Monk helt til den dumme sola plutselig stakk meg i øynene.

Men jeg har en plan.

Min indre husmor lar seg -som mange andre kvinner- lokke av gaver. Så jeg har invitert Ole Jakob med meg på bytur. (Han ville gjerne. Bare se hva han svarte på meldingen: pppouooiyttewqqæ.) Vi skal kjøpe nye støvkluter og våtmopper i rosa pakke. Og ett eller annet vidundermiddel for glass. Noe som har vært på reklamen på tv. Sånne ting. Sånt som skal til for å få ferierende husmødre hjem fra ferie og i sving med det husmødre skal være i sving med.

Til meg selv skal jeg kjøpe et par planter.

(Ole Jakob skal få Handy Manny-puslespill. Men det har bare litt med akkurat denne saken å gjøre.)

,

Jeg regner med at den ferierende damen ikke får billett hjem før i morgen. Jeg håper det. For i ettermiddag skal Ole Jakob og jeg pusle puslespill og se på Handy Manny.

Og kose oss!

Se der! Nå er jeg på sporet igjen. Turn your face to the sun…

Det er akkurat det jeg skal gjøre i dag.

.

,

Legg igjen en kommentar

