Familiebilde og mimrestund.

Som nevnt: Jeg tok med meg familiebilder nordover.

.

Dette bildet er tatt i mitt bryllup og er ett av få bilder av mine foreldre, min bror og jeg  sammen. Det finnes nok i mitt eget fotoalbum fra bryllupet også. Men det er jeg ikke helt sikker på hvor jeg har gjort av. Jeg tror at det å pakke bort bryllupsalbumet var en av de først tingene jeg gjorde da jeg ble skilt. Det ligger sikkert i en kasse i en bod et sted. Mamma hadde samlet bilder fra begge bryllupene i et album og nå var det fint å bla i dem. Litt sårt, men fint. Verken min eksmann eller min brors kone er blant oss lenger.

«Jøss, du ser Amish ut! «var min nevøs reaksjon på synet av sin skjeggete far på dette bildet.

Jeg tror årsaken til min brors noe rufsete utseende her, er at han på bildene fra sitt eget bryllup et par år tidligere er glattbarbert med kinnskjgg og permanentkrøller. Jeg skal ikke utsette han for å legge ut bilder av den looken. Hans egen forklaring på hvorfor han har skjegg (det har han fremdeles), er at han ikke har tid til å barbere seg om morgenen. Nå man skal pendle mellom Jaren og Oslo blir dagene lange nok om man ikke skal bruke tid på sånt.

Min nevø var hensynsfull nok til å ikke si noe om hva han syntes om sin tante som brud.

Jeg hadde klart for meg at hvit kjole og oppsatt hår ikke var noe for meg og ser egentlig bare svært ung ut. Det var jeg jo også. Jeg var enogtyve. Jeg var ikke gravid selv om det ser sånn ut på bildet. Det trodde min svigefar og baserte hele bryllupstalen sin på hint om det. Det gjorde ikke noe. Min svigerfar var en flott mann. Belest, politisk engasjert, snill og vanvittig distré. Vi delte politisk ståsted på venstresiden og hadde stor sans for hverandre. Og jeg ble gravid tre måneder seinere.

Min mors kjole var nesten finere enn min. Hun har åttitallsfrisyre og jeg synes hun er aldeles nydelig! Spesielt med tanke på at hun er over seksti år her. Min far er også staselig. Han likte seg i bryllupene våre. Han var en sosial mann og syntes om å ha familie rundt seg. Dette var før han ble syk for alvor. Han var redusert de siste årene men rakk å kose seg med barnebarna da de var små.

Sånn er det å finne gamle bilder.

Da kommer minnene

Akkurat dette bildet tror jeg nok jeg skal finne en ramme til.

4 kommentarer (+add yours?)

  1. Karin
    Oct 31, 2012 @ 20:14:03

    Koselig bilde!

    Svar

  2. annebloggen
    Oct 31, 2012 @ 20:17:58

    Du var jo der 🙂

    Svar

  3. Karin
    Oct 31, 2012 @ 21:12:18

    Ja, jeg husker bryllupet ditt, Anne.
    Det jeg husker best var eventyret som Tor måtte fortelle.

    Svar

  4. annebloggen
    Oct 31, 2012 @ 21:36:13

    Det husker ikke jeg? J

    Svar

Legg igjen en kommentar

