Snart kulturuke. Om en stor dikter og en ikke riktig så stor maler.

Kulturuka nærmer seg.

Og da er det selvfølgelig vanskelig å komme unna dette.

Jeg er jo gammel nok til å huske at vi – mildt forundret- så innslaget på tv.

Og at min far, som selv skrev dikt (av en helt annen sort) på hobbybasis, skrev et lett indignert, men humoristisk innlegg til lokalavisa om den moderne lyrikken.

Nå synes jeg det er genialt.

Helt uavhengig av hva man måtte mene om kulturuker.

Vår kulturuke som er den siste uka i november, er en aktiv uke for meg. Da har speiderne kafé og barnehageungene stiller ut kunst og opptrer på scenen på vårt forsamlingshus Vårbrudd.

Og så har vi utstilling i Atelieret. Jeg har ikke vært der så mye i høst, men nå er jeg i gang med bilder til årets utstilling. Foreløpig er to små og ett mellomstort påbegynt. Men til helga sal jeg kjøpe et skikkelig stort lerret også. For de store bildene er morsomst å male selv om de kan være vanskeligere å selge.

Vi får se.

Det var fint å male igjen.

Og ikke minst var det hyggelig med en kveld sammen med damene jeg deler atelier med.

,

Påbegynt bilde til årets kulturukeutstilling.
«Godt påbegynt er halvt fullendt,»
sa min mor.

.

Legg igjen en kommentar

