Om vinteren. Og om å få blomst.

,

Det er vinter i Vadsø

«Vinter på ekte» sier Ole Jakob.

Det er helt ok.

Der er rent og kaldt og vakkert.

Mørketidslyset farger fremdeles himmelen midt på dagen, men nå er det mørkt ute.

Jeg hadde fyrt opp i ovnen, kokt meg en kopp kaffe og krøpet opp i sofaen for å nyte den til tonene av denne,

da det plutselig ringte på døra!

Og banket på døra og på spiseromsvinduet.

Samtidig og ganske intenst

«Velkommen», står det på den nedsnødde blomsterpotta mi. Men jeg låser døra hvis jeg ikke venter folk og det gjorde jeg ikke nå. Jeg skvatt opp av sofaen så kaffen skvalpet og løp for å åpne. Der sto det en dame jeg setter stor pris på med en vakker blomst til meg. Det var på grunn av blomsten hun hadde vært litt ivrig meg å tilkjennegi at hun sto på trappa mi. Orkideer liker ikke vinter.

Jeg vet ikke helt om jeg har fortjent noen blomst. Jeg har bare gjort noe jeg syntes var morsomt. Men det er fint å vite at man har vært til nytte. Og at man blir satt pris på. Det er sånt som får meg til å sippe litt.

.

I kveld skal jeg til den unge gitaristen og spise bursdagskake. Det skal den unge familien også.

I morgen har vi speiderloppemarked.

,

Det blir en fin helg!

.

Legg igjen en kommentar

