Bestemordager.

.

Når man har en liten gutt på besøk, er det det som fyller hodet og hjertet.

Og det blir veldig stille når kvelden kommer.

Jeg hadde funnet fram kryssordet mitt som det endelig var tid til ta fatt på, men så måtte jeg bare inn og se til han der han sover i den fine senga si.

Det er tungt og vanskelig å lese nyhetene i disse dager. Kontrastene blir så store. Den uendelige gleden jeg får lov til å oppleve gjør meg ydmyk og grenseløst takknemmelig.

Jeg har tent et lys i vinduet.

Det hjelper ingen og gjør ingen forskjell, men noen ganger er det det eneste man har å ty til.

.

Vi har hatt en fin og travel helg, Ole Jakob og jeg. Vi har vært på lørdagshandel (Ole Jakob insisterte på parmesan på pizzaen og Brie på brødskiva), laget kunst med konfirmantene, deltatt på «ung messe» der den unge gitaristen spilte gitar og bekreftet min påstand om at rockegitarister egner seg i kirkerommet, vært på kirkekaffe med nevnte gitarist (han er min bæste venn!!!), en annen ung speider og min ludovenninne, gått i slaps og sølevær og blitt våt på beina, ramlet på glattisen mens bestemor som trodde hun passet godt på, sto igjen med en blånissevott i handa, kost oss med pizza og fruktsalat og brødskiver med makrell og gode oster, lest om Narnia og snakket  litt om tall (Ole Jakob liker tall) og litt om verdensrommet og litt om Jesus (som seg hør og bør når man er i kirka.)

Nå sover den lille skatten tungt.

I morgen er det barnehagedag igjen for oss begge to og vi må tidlig opp.

.

Og så kan man ikke dvele ved det som er vanskelig.

Bare gjøre sitt beste, helt i det små.

Og vite at man er heldig som får leve i denne stort sett fredelige lille avkroken i verden der folk på en dag som denne er mest opptatt av at kommunen ikke klarer å skrape og strø alle små veier og gangstier samtidig.

.

                 

Legg igjen en kommentar

