Advent!

reis til planeten jorden ny 1 desember n

,

Her i huset er det lenge siden det ble pyntet til advent 1. desember. Begynnelsen på adventen sammenfaller med slutten på kulturuka og i dag er det speidernes tur til å drifte kafeen på vårbrudd. I morgen er det lysmesse og julegrantenning.

De lilla gardinene får ligge der de ligger foreløpig.

I dag har mange forventningsfulle barn åpnet den førtse luka (eller pakken) i adventskalenderne sine. Ole Jakob har en fin en som mammaen har brodert. Mammaen og pappaen har også en, og Ole Jakob prøvde iherdig å få meg til å kjøpe en til meg selv sist vi var på butikken.

Men jeg tenker at jeg gjør som i fjor og lager min egen her på bloggen.

Da kan jeg fylle den med akkurat det jeg vil!

I dag vil jeg ha denne.

Og dette:

,

Hold sinnet ditt mjukt

,
– Hold sinnet ditt mjukt,
sier en stemme i vinden.
– La det ikke stivne
av år og alder. Smør det
med dagenes gule soltalg,
dynk det med dogg fra en blomsterkalk,
garv det i motgangs bitre saltlake.
Hold sinnet ditt várt og villig
som greina i brisen:
en hvileplass for fugler
med vingen blå av himmelduft.

Hans Børli

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Bente
    Dec 01, 2012 @ 08:57:47

    Jeg liker advent.
    Alle lysene. Og god venting.

    Jeg liker Hans Børli også.
    Ha fin advents-tid
    🙂

    Svar

  2. annegretekaspersen
    Dec 01, 2012 @ 13:01:42

    Fin sang og dikt!

    Svar

Legg igjen en kommentar

