Ellevte desember. En hyllest til mine danske røtter.

advent11 nn

,

I kveld får dere et Kumbelsk Gruk i kalendergave.

Jeg er vokst opp med disse grukene. Både fordi jeg har en dansk mor og fordi min far var glad i dem. Piet Hein hadde evnen til å si svært mye med svært få ord. Og han var en vis mann. Det var han forresten på mange områder, men det kan dere lese om selv.

Dere får en dansk sang også. Ikke en julesang, men en vintersang som passer til været i min lille by i kveld.

Nå skal jeg gruble over Sebastians kalendernisse. For i kveld må jeg nok både gruble og google.

Legg igjen en kommentar

