Femtende desember. Kafédag og pakkedag.

julegavern

,

Gavene som ikke skal sendes, har fått plass i den fine kofferten fra Det Hvite Hus. Den skal brukes til oppbevaring av julepynt etter jul.

,

I dag har speiderne hatt sin tradisjonelle julekafé som også markerer avslutningen på speideråret 2012. Vi var ikke alene om å arrangere kafé iden lille byen vår i dag, så det ble en ganske rolig dag med mye tid til hyggelige prat.

Det ble tid til å springe rundt i byen etter de siste av de julegavene som skal sendes også.

Og i ettermiddag har jeg fått pakket dem og sortert dem.

Etter en samtale med verdens beste Trine i dag, kan jeg da egentlig si at jeg er ferdig med julestria: Gavene er i orden, juetreet står på trappa, det ser litt ut som jul inne og det er utsikter til mye hyggelig samvær med folk jeg er glad i jula. Det skulle vel være det viktigste?

Og så har jeg kjøpt en boks småkaker fra Bryteklubben vår. De er en aktiv og inkluderende klubb som også kan vise til gode resultater. Gutten jeg kjøpte kakene av har jobbet iherdig for å skaffe penger på denne måten og da er det fint å kunne gi sitt lille bidrag og samtidig sikre at det i hvert fall er noe å legge på fatene.

Joda, jeg skal bake.

Men det bli neste helg.

For i morgen skal jeg først til min ludovenninne, så på syng jula inn i kirka og så på Hobbiten.

.

Etter kafeen måtte vi vente litt på at pappa skulle hente:

,

sp1

sp2

sp3

sp4

sp5

Legg igjen en kommentar

