Lille julaften.

juletrenn

,

Vi tenner fire lys i kveld og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred, men mest allikevel for fred
på denne lille jord, hvor menneskene bor.

Inger Hagerup

.

Lille julaften er for meg en kveld for stille ettertanke.

En kveld for å senke skuldrene og la julefreden innta hjertet helt.

.

Ok, jeg har glemt å kjøpe julebrus og må kanskje stresse meg en tur på butikken i morgen innimellom Disney og Tre Nøtter til Askepott. Men bortsett fra det ser det ut som Whatifene og Burdehagjortene har tatt julehelg de også.

Det har vært en fin lille julaften.

Ole Jakob våknet klokka syv og kom varm og bustete og glad ut på stua for å se barne-TV og synge sangen fra Putti Plutti Pott for meg (vi må finne skjegget, vi ha´kke tid…). Jeg hadde vært litt litt spent, for da han la seg i går sa han at han var helt pirrevirr i magen og det har gått både det ene og det andre i barnehagene i byen. Men han våknet frisk og opplagt og har hjulpet meg med å dyppe julekaker og marsipan i sjokolade og pynte til jul. Ole Jakob pynter ikke helt sånn som jeg pleier og synes Nasse Nøff bør han en selvfølgelig plass mellom nisser og julemus. Men det er ok. Man trenger ikke å bli for tradisjonsbundet.

Det blir jul uansett.

På den ene eller andre måten.

Jeg er så heldig som kan feire denne jula med familie og venner og med få bekymringer.

.

 

1 kommentar (+add yours?)

  1. olafhusby
    Dec 24, 2012 @ 23:44:05

    God jul til deg langt oppe i nord! Det har vært morsomt å følge med deg gjennom juleforberedelsene.

    Svar

Legg igjen en kommentar

