Første juledag.

Vi hadde en fin og koselig julaften i går med god mat, fine gaver og glade unger.

Og som en ekstra julegave vant jeg Sebastians julekalender og kan vente meg en spennende pakke med Grådyrartikler i posten! At jeg vant kan skyldes at jeg ikke er helt riktig voksen, men jeg velger å tilskrive det min nokså kreative hjerne.

I dag har vi kost oss i Annehuset med stor frokost, julegavesjokolade (tusen takk, Vemund!), Geni, julehefter og Pixar-kortfilmer på DVD. Det meste av det mens lillebror sov. Men før han la seg, rakk han å øve seg litt på å si lillebrrrr. I går øvde han seg på å gå seks-syv skritt og begynte mot slutten av pakkeutdelingen å skjønne at var noe inni alle disse pakkene og at noe av det kanskje var til han! Det er mye å lære når man er ett år.

Det er det forresten når man er tre og et halvt også.

Og når man er femtito for den saks skyld.

Nå er storebror og bestemor alene i huset.

Vi koser oss og slapper av.

Og i kveld skal vi se Flåklypa!

«Den så vi jo i gamle år!» sa Ole Jakob. «E den på tv i nye år også?»

Vi får inderlig håpe at den fortsetter å være på tv i mange, mange nye år til!

.

første juledag1nn

første juledag2nn

første juledag3nn

første juledag4nn

Legg igjen en kommentar

