Andre juledag.

andre juledag nn

,

Andre juledag er alltid en av disse fredelige dagene som ingen stiller de helt store kravene til. Ole Jakob og jeg sitter i pysj og ser på Lassie med resten fra gårsdagens fine frokost på tallerken.

Det brenner godt i ovnen og jeg er på min andre presskanne med kaffe.

Mens været raser i andre deler av landet er det stille og forunderlig lyst her i min lille by i dag

Seinere i dag skal jeg på middag med gode venner.

Men denne formiddagen skal den kjære lille gutten og jeg nyte sammen i fred og ro.

,

Etter morgennyhetene har jeg lyst til å skrive om amerikanere som bruker romjula til å hamstre våpen før våpenlovgivingen strammes inn. Men jeg skal la det ligge. Det er bare det at dette er et av disse tilfellene der jeg prøver å be Frans av Assisis kjente bønn uten å føle at den er til hjelp.

(Gud, gi meg sjelefred til å godta de tingene jeg ikke kan forandre, mot til å forandre de ting jeg kan endre, og visdom til å se forskjellen.)

.

Jeg unner meg denne i reprise i dag og priser meg lykkelig over å bo i en fredelig liten by langt mot nord.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Karin
    Dec 26, 2012 @ 13:44:49

    God jul, Anne og familie!
    håper dere har det trivelig og fint!!!
    Klem fra Karin

    Svar

Legg igjen en kommentar

