Om en god morgen og en liten gutt.

blidungen

.

Ole Jakob og jeg nyter formiddagen.

Litt seinere må vi til byen, men det haster ikke.

I dag må vi nemlig kjøpe bursdagsgave til mammaen som fyller år 1. januar.

Hun ønsker seg piano og hest og nye vintersko.

Ole Jakob tror hun ønsker seg vekkerklokke. Han har en selv, men den er i kjelleren fordi den lagde så mye bråk om morgenen at han ikke fikk sove.

Det kan hende han må lete den fram igjen når hverdagene begynner, for i dag var klokka nærmere ni da han ropte «bæstemooooor, e det morrrrra?» Han er i feriemodus!

Han har spist femogtyve små tomater og masse ost til frokost. Nå ser han på Disney Junior mens jeg prøver å overdøve lyden fra tv-en med å spille musikken min helt lavt. Jeg vet at det er uhørt og at ingen tror på meg, men jeg klarer faktisk å sile den lyden jeg vil høre fra den lyden jeg ikke vil høre på den måten. Nesten i hvertfall.

.

Og så kan man reflektere over dette med lykke…

Legg igjen en kommentar

