Jula varer ikke helt til påske.

fjasungen 1

.

I vår familie varer jula helt til vi er ferdig med å feire bursdag.

Det har vi gjort nå.

I morgen begynner hverdagen for oss voksne. Ungene har fri en dag til fordi vi barnehageansatte trenger en dag til planlegge, reflektere og skolere oss!

Da vi var ferdige med handlerunden i går, strevde mammaen og pappaen med å få lillebrors vogn til å klappes sammen og Ole Jakob benyttet tiden til å ta en alvorsprat med lillebror når de allikevel satt der fastspent i hvert sitt sete.

«Det går bra med jula!» sa han. «Den kommer tilbake. Nå tror jeg jula gleder seg til det blir sommer. Nå blir det ingen pakker og ingen godteri før det blir bursdag. Skjønner du det, lillebror? Lover du at du skjønner det?»

«Øh«, sa lillebror. Så han skjønte nok det.

Men dag har mammaen fått pakker. Ole Jakob hadde kjøpt tannbørste til henne. Han er flink til å finne på gaver. Da den unge gitaristen hadde bursdag, fikk han kakao av Ole Jakob. Det er også en god gave.

.

Det har vært en god jul. En jul med familie og venner og tid til å slappe av.

Jeg tror jeg er sånn omtrent klar for hverdagene.

Nyttårsforsetter?

Joda, jeg har et par.

Jeg tror jeg skal klare å gjennomføre dem også.

Men det kommer jeg tilbake til.

Legg igjen en kommentar

