God natt!

goethe vinter n

.

I kveld har jeg vært hos min ludovenninne for første gang siden før jul. Hun var glad for å se meg. Og hun er en av disse menneskene som viser det og nesten klemmer lufta ut av meg. Det er fint med sånne bamseklemmer av og til.

Og så har jeg hatt en lang prat på telefonen med en god venn. Når man snakker med venner går det av og til opp noen lys. Ting man har tenkt på og får muligheten til å si høyt, blir plutselig klarere.

Det er over leggetid igjen.

,

Jeg må bare følge Goethes råd først:

Nobody

Nobody loves me,
Nobody cares,
Nobody picks me peaches and pears.
Nobody offers me candy and Cokes,
Nobody listen and laughs at my jokes.
Nobody helps when I get in a fight,
Nobody does all my homework at night.
Nobody misses me,
Nobody cries,
Nobody thinks I’m a wonderful guy.
So if you ask me who’s my best friend, in a whiz,
I’ll stand up and tell you that Nobody is.
But yesterday night I got quite a scare,
I woke up and Nobody just wasn’t there.
I called out and reached out for Nobody’s hand,
In the darkness where Nobody usually stands.
Then I poked through the house, in each cranny and nook,
But I found somebody each place that I looked.
I searched till I’m tired, and now with the dawn,
There’s no doubt about it—
Nobody’s gone!

Shel Silverstein

Og så denne, bare fordi den er uendelig vakker:

,

Legg igjen en kommentar

