Helg nå. Om quiz og Zalo.

learn n

,

I kveld har vi vært på quiz. Trine og jeg kom på fjerde plass blant ti lag med vårt lille tomannslag og er rimelig fornøyde med oss selv.

Trine kan mye.

Jeg kan litt.

Sånt som verselinjer fra denne og denne ,som begge finnes i singelplatesamlinga mi fra syttitallet.

Og at Bjørnstjerne Bjørnson ikke skrev Terje Vigen.

Denne kjente vi begge, bare at Trine tok den etter tre sekunder. Ellers måtte Trine ta seg av det meste i kategorien nittitallsmusikk.

Ingen av oss visste hva Eufemisme betyr.

Nå vet vi det.

Og så lærte vi om øya Yap, der digre steiner med hull i midten brukes som betalingsmiddel. Det var et fleip eller fakta-spørsmål og fordi det hørtes ut som en Donald Duck -historie, satset vi på at det var fakta.

Det var det.

Quiz er hyggelig og det er aldri for seint å lære noe nytt!

,

På vei hjem rakk vi innom Kiwi for å kjøpe Zalo. Jeg har aldri følt meg så husmor som da jeg småløp inn på butikken fem på elleve for å kjøpe oppvaskmiddel.

Men oppvaskmaskina mi er ødelagt og jeg har et aldri så lite berg av oppvask på kjøkkenet.

Og i morgen har jeg faktisk planlagt å prøve å få kontakt med min indre husmor.

Da skal jula ut av stua !

Legg igjen en kommentar

