Rolig lørdag.

oppvask 2.

I dag har det vært bare meg.

Selv om jeg bor alene i Annehuset mitt, er det sjelden jeg er alene en hel dag uten å snakke med noen.

Og det er faktisk godt av og til å være alene med sine egne tanker.

Jeg har fått has på oppvaskberget som hadde hopet seg litt opp fordi oppvaskmaskina har sviktet og jeg hadde gått tom for  zalo. Men ellers har jeg ikke gjort så mye annet enn å lese i Quiz-Bibelen Trine ga meg i forsinket julegave for å gjøre meg til en bedre quizmakker, høre på musikk, drikke kaffe og spille noen omganger Ruzzle.

Det vil si: Musikken har vært der gjennom både oppvask, lesning, kaffe og Ruzzle.

Det er det som er det fine med musikk; den forgyller alt det andre.

,

Det har vært akkurat nok til å fylle en hel lørdag.

En deilig, fredelig lørdag.

,

Og så er det at jeg vet at et av nyttårsforsettene mine burde være å roe ned litt. Ta en feriedag innimellom til å slappe av og gjøre mine egne ting. Kanskje male litt. Eller gå tur og bli litt sprekere.

Vi får se.

Jeg er ikke så flink til sånt. Og de tingene som fyller livet mitt nå, er de tingene jeg vil skal fylle livet mitt.

Kanskje med unntak av oppvask selv om det faktisk er noe fint ved stå der med hendene i varmt vann og vaske opp på gammelmåten.

Legg igjen en kommentar

