Om røde sofaer og glede sånn generelt.

rød sofa til bestemor

.

«Trenger du en ny sofa, bæstemor?», spurte Ole Jakob sist han var her.

«Trenger du en rød sofa?»

Han visste at jeg har snakket om ny sofa og hadde nok sett en fin, rød en på tv.

Men det var en strålende idé

Det er akkurat det jeg trenger! Jeg trenger en ny, rød sofa. En med god plass til familie og venner. En slik en kanskje? Eller en av de andre fine sofaene som kommer opp når man googler på «rød sofa«. Rødt er en varm og glad farge. Det kommer til å bli bra. Takk for tipset, lille venn!

.

Det er ikke så veldig ofte jeg kjøper ny sofa. Jeg lette i årevis før jeg fant og falt for den jeg har nå. Så det kommer nok til å ta litt tid før det blir rød sofa i Annehuset. Å utforske muligheter er uansett halve moroa med å handle.

.

Sofaen min er viktig for meg. Jeg har et hektisk liv. Når jeg er hjemme, kryper jeg opp i sofaen med pc, bøker, musikk og kryssord og finner den store roen. Derfor vil jeg ikke ha en hvilken som helst sofa. Jeg vil ha en sofa som passer til meg.

,

I mellomtiden klarer den gamle, brune seg fint så lenge jeg har sånt som dette.

Og dette.

Og har hatt en konstruktiv og fin arbeidsdag og en hyggelig kveld hos min ludovenninne selv om vi var litt trøtte begge to.

,

Og i tillegg har fått en telefon i dag som gjorde meg veldig, veldig glad.

Legg igjen en kommentar

