Ikke helt perfekt. Men bra nok.

vennn 2_edited-2

,

Da jeg besøkte Ole Jakob i går, turnet han i turneringene han har i stua. Det siste trikset er å henge etter armhulene og trekke beina helt oppunder seg. Mammaen prøvde også og fikk det nesten til. «Vil du prøve, bæstemor?«, spurte Ole Jakob. Bestemor så på de ganske små og spinkle turneringene og innså raskt at dette nok ikke akkurat var tiden eller situasjonen for å ta u-en ut av umulig. «Jeg tror nok ikke jeg klarer det der» sa jeg.

Ole Jakob så på turneringene og på meg.

«Kanskje bæstemor må krympe litt«, sa han rolig.

Jeg tror nok det var en ganske korrekt vurdering. Det var rett og slett for lite turneringer og for mye kropp.

Men da vi leste i Pippi-boka etterpå mens han satt tett inntil meg, følte jeg meg akkurat passe stor.

,

Med brillene i to deler hengene i hver sin ende av brillesnora, har jeg følt meg ganske funksjonshemmet i dag. Jeg ser ikke ansiktene til folk, jeg blir sliten og jeg får hodepine.

Det er da man ringer til en god venn og inviterer på sein lunsj.

Og en god venn skjønner at poenget er at man trenger både skyss og litt moralsk støtte og takker ja selv om hun nettopp har inntatt en stor lunsj.

Optikeren hadde ikke så gode nyheter. De fine brillene mine viste seg å være italienske og ny brillestang må dermed bestilles fra Italia og vil tidligst kunne være i Vadsø om ti dager. Jeg må prøve meg på kreativ taping. Eller er det noen som har telefonnummeret til MacGyver?

Men jeg fikk en vellykket shoppingrunde og et hyggelig kafebesøk med noen som etterpå sendte melding og takket meg for en fin ettermiddag.

.

Så nå sitter jeg altså her: En halvgammel, halvblind, halvlubben, halvstressa og halvmislykket dame og føler meg uendelig takknemmelig for at jeg er akkurat den jeg er. Jeg vil ikke bytte med noen!

,

Dagens kjøleskapspoesi er også til Ole Jakob.

Og litt til alle andre barn.

.

poesi1

.

Dagens sang er til meg selv og dere.

Legg igjen en kommentar

