Noen ganger leker livet!

noen ganger leker livet snø

.

De som kjenner meg vet at jeg alltid er bekymret for ett eller annet.

Alltid.

Sånn er det.

Og så er det det med selvtilliten…

Men akkurat nå føler jeg meg litt ovenpå. Artikkelen jeg har strevd med i over et år er endelig veiet og funnet akkurat passe tung og havner dermed sannsynligvis i den boka den var ment å havne i. Nemlig en fagbok om barn og språkstimulering.

Å skrive fagartikkel er noe annet enn å skrive småpludder i en blogg. Man må takle tilbakemeldinger, skrive om, henvise til de riktige teoretikerne på den riktige måten og unngå å gjenta seg selv.

Jeg har alltid jobbet best under press. Slik ble det i dag også. Tredje utkast av artikkelen ble levert et par timer etter siste frist.

Jeg prøvde å få gjort fornuftige ting mens jeg ventet på den endelige tilbakemeldingen, men ble mest sittende og stirre på pc-skjermen i påvente av at en mail skulle tikke inn. Til slutt fant jeg fram denne som virkelig er til å bli myk om hjertet av og er godt egnet til å jage bort whatifer, hentet meg en kopp kaffe og fant fram mobilen for å spille en omgang ruzzle. Da kom mailen: Denne artikkelen er så absolutt godkjent. Vi retter småfeil (trykkleifer), men kommer ikke til å forandre noe ellers.

Det betyr at jeg er i stand til å skrive en artikkel.

Og hvis noen lurer: Artikkelen handler om barn som forfattere.

Når boka kommer ut, hvor, hvordan og hva den skal hete, har jeg ikke peiling på. Det er ikke så viktig akkurat nå.

.

I kveld skal jeg nyte denne gode følelsen av mestring og tenke på at jeg har bidratt til å gi ungene i barnehagen den samme gode følelsen når de har lyktes som forfattere.

Jeg skal unne meg et glass vin også!

.

I morgen skal jeg rydde, kjøpe meg en lampe, ha verdens beste Trine (som kommer til å kunne lese teksten på spørrekortene fordi jeg har kjøpt meg ny lampe) på middag- og spillebesøk og passe guttene på kvelden.

Det blir en fin helg.

Noen ganger leker livet.

1 kommentar (+add yours?)

  1. pia
    Jan 19, 2013 @ 17:56:55

    Gratulerer Anne!! Jeg gleder meg allerede til å lese din del i den boka. Jeg har hele tiden vært helt sikker på at det du har skrevet er super-dupert og er så glad for at du nå har fått det bekreftet fra forlaget. You go girl!!

    Pia 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

