Det sku bo folk i bildan. Og musikk…

Tirsdagskvelder er atelierkvelder.

Og ett av mine nyttårforsetter er å holde malekvelden hellig. Jeg har tenkt å bruke noen fridager i atelieret også i løpet av vinteren. Som barnehagestyrer har jeg syv ekstra fridager i året som kompensasjon for overtid og kveldsarbeid. Jeg har hatt en lei tendens til ikke å bruke opp disse dagene. I år vil jeg bruke dem til å male. Atelier Fri Strek fyller ti år i år og jeg har tenkt å ha mange bilder klare til jubileumsutstillingen.

Akkurat nå jobber jeg med dette bildet som er sterkt inspirert av musikk. Og av folk. Det pleier å bo folk i bildene mine. Og sauer. Denne gangen skal det bo musikk i det også. Noen ganger maler jeg inn små tekster i bildene. Foreløpig har jeg jukset litt og satt inn teksten digitalt. Jeg vet ikke en gang om det er denne teksten som skal stå. Vi får se… Bildet er langt fra ferdig.

Sauen mangler!

Å være underveis er det aller beste.

I kunsten som i livet!

,

det sku bo folk i bildan_edited-3

det sku bo folk i bildan2n

Legg igjen en kommentar

