Himmelsk korrekturlakk? Svanedun fra himlens hvide vinger? Elveblest? Evig optimist, jeg? Et svært sutrete innlegg om snø og helseproblemer.

hjem n

.

Det er absolutt ingen ting poetisk ved den tunge, dype snøen som har lavet sidelengs ned i den lille byen min i dag og som gjør sitt beste for å sperre meg ute fra-, eller inne i Annehuset mitt.

Jeg kom meg inn.

Så vidt.

Ikke langs den vanlige stien inn til huset, men via en litt lengre rute der snøen ikke rakk meg høyere enn til lårene. Hvis det fortsetter å snø, er jeg bitte litt usikker på hvordan jeg skal komme meg på jobb i morgen, men det får jeg eventuelt bekymre meg for i morgen tidlig.

Å måke høres sikkert ut som et greit løsningsforslag. Men jeg tror jeg står over sånn at krykkene jeg har i beredskap i tilfelle ryggen skulle streike igjen kan fortsette å være i beredskap. Dessuten er det ikke noe stort poeng i å måke så lenge den snør. Jeg ringer etter et par gode hjelpere i morgen.

Akkurat i kveld er det helt ok å være innestengt. Jeg har et svært hissig utbrudd av et like kløende som mystisk utslett over det meste av kroppen. Jeg har dusjet i mild olje fra apoteket, smurt meg inn med kløstillende salver googlet og -etter å ha erkjent at ikke noe av dette var til hjelp- ringt legevakta for gode råd (som var å dusje i mild olje fra apoteket og smøre meg inn med kløstillende salve og vente til i morgen.)

Og så har jeg tilbragt kvelden på sofaen med musikk av det melankolske slaget, kryssord og omtrent like store mengder av kaffe og selvmedlidenhet.

Det sies at det er i motbakke det går oppover!

 

Legg igjen en kommentar

