Tjah?

liten bamse art

Hva den lille bamsen fra et antikvariat på Portobello Road har med elveblest å gjøre? Ikke så mye, kanskje. Men den lille bamsen som ble innkjøpt til min datter på en ferietur i London for noen år siden, ser liten og hjelpeløs ut der den står. Og det er omtrent sånn jeg føler meg nå, stilt overfor noe som føles ukjent og skremmende og som jeg ikke vet utfallet av. Men den lille bamsen ble  godt tatt vare på og var på ingen måte så alene som den ser ut som på bildet. Det er ikke jeg heller (selv om helsevesnet har helg: Ring heller 113 hvis du blir virkelig dårlig, sa damen på legevakten da jeg gjorde som legen jeg var hos i går hadde gitt meg beskjed om å gjøre hvis jeg ble verre igjen.)

.

I kveld skulle jeg ikke skrive om sykdom og det slemme e-ordet skulle ikke nevnes.

Men den sørgelige sannheten er at huden min på ingen måte ligner på menneskehud i kveld.

Og jeg innrømmer at den evige optimisten i meg har gått og gjemt seg i en mørk krok. Jeg kan ikke finne henne noe sted.

Men jeg har hatt fint sykebesøk i dag også! Verdens beste lille Ole Jakob kom med epler og skyr og to aviser. Og Kinderegg! For det syntes han bestemor trengte. Han fortalte opprømt at de hadde sett Nordlyset. Ole Jakob har lest boka om Ole P og den merkverdige sola mange ganger og synes at nordlyset er fint, men litt skummelt.

Vi delte et Kinderegg og spiste hver vår skyr i full fart før han og pappa og lillebror måtte hente mamma hjem på middagspause fra jobb.

.

ole jakob på sykebesøk

.ole jakob på sykebesøk.jpg 2

.

Besøket tok ikke bort utslettet, men det ga meg mot til å lete en gang til etter optimisten.

Legg igjen en kommentar

