Sein kveld. Om sorg og minner. Og om glede.

din veg

.

I dag har jeg vært i begravelse. Det var en vakker og verdig seremoni. Men det er så uendelig trist å se noen man er glad i ha det så vondt.

Jeg håper at de sakte med sikkert klarer å la sorgen og savnet fylles med gode minner om en frisk pappa og gode opplevelser.

At det blir sånn for disse ungdommene som en av mine småspeidere sa til meg: «Du har jo en pappa, Anne, bare at han er død.»

Jeg har mine egne minner fra en tid for mange år siden da han og jeg var gode kollegaer i barnehagen. Fine minner om godt og utviklende samarbeid, glede og humor og dype og viktige samtaler om politikk, unger, bøker og livet.

.

Før og etter begravelsen var jeg på kurs om personaljuss og arbeidsgvers styringsrett. Det var et konstruktivt og nyttig kurs.

Og i ettermiddag var jeg i idrettshallen med tre unger som har klatret og stupt kråke og spilt ball.

.

For oss som ikke er i den aller nærmeste kretsen, må livet gå videre.

Men i kveld har jeg vært utladet.

.

Denne uka er ikke som uker flest.

Den er en slik uke der jeg trenger den stille timen min mer enda mer enn ellers.

,

Timen min

Den stille timen

mellom kveld og natt

er bare min.

,

Dagen er pågående,

viljesterk,

kravstor

og ambisiøs.

.

Kvelden er mild,

vennlig

og god.

,

Natten er glemsel,

hvile,

drøm

og ro.

,

Min time er

sår

og helende,

øm

og trygg.

,

Den gir dybde til dagen og kvelden

og gjør natten mulig.

Den binder døgnet sammen.

.

Denne glitrende, dyrebare timen

som ikke finnes.

.

I kveld passer denne.  Det er en av de vakreste sangene jeg vet om, her framført av noen av de artistene jeg hørte mest på i ungdommen. Den er også en sjarmerende påminnelse om at vi alle blir eldre.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Bente
    feb 20, 2013 @ 20:52:47

    Hm…fine ord om en trist dag..
    La kvelden pakke rundt deg gode minner og tanker og ro.
    🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

