Lørdagsmorgen etter en innholdsrik uke.

one day at a time n.

Denne siste uka har vært innholdsrik.

I går kveld skulle jeg sette meg ned med et glass vin og en god bok. Det gikk ikke så bra. Vinglasset ble aldri rørt og jeg fikk lest omtrent ei halv side i boka før øynene gled igjen. I natt har jeg sovet lenger enn jeg vanligvis gjør på to netter.

Jeg vet ikke helt hvordan folk får til alt dette med simple living og mindfullnes og sånt.

«Pust», sier min ludovenninne når jeg påpeker at hun somler litt.

«Man kan ikke gjøre noe annet enn å ta en ting om gangen» sier jeg til meg selv mens jeg prøver å gjøre tre ting på en gang.

Når dagene angriper meg med litt for mye innhold blir jeg litt stressa og sliten og ikke det aller minste mindfull. Sånn er det.

Det har vært ei fin uke, det har det! Mest fin. Med hyggelig besøk, og masse barnebarnsamvær. Og så har jeg fått hjelp med noen praktiske oppgaver. Jeg har fått meg ny oppvaskmaskin, lys i taket på soverommet, ryddig bod og ledig plass på gjesterommet som betyr at jeg kan unne meg et kupp fra bruktbutikken hvis jeg skulle finne noe fint.

.

søppel an lite    søppel oj lite

Ungene hjalp til med hive søppel og gamle kommoder og sprinkelsenger.

,

Det har vært en trist uke også med begravelse her og bud fra Danmark om at min aller siste tante er død. Min far var nest yngst av åtte søsker og 45 da jeg ble født, så på hans side er naturlig at det ikke er flere tanter og onkler igjen, men min mor var eldst av fire søsken og nå har hun overlevd alle sine søsken, svogre og svigerinner. At gamle tanter i oldemoralder dør, er livets gang, men det er rart likevel å innse at man snart tilhører den eldste generasjonen.

,

ellyn

Min vakre tante Elly i midten flankert av sin mann (min mors lillebror) og sin svigerfar. Min mor til venstre og min moster Kylle til høyre.

.

Nå er det helg. En helg med noen få, hyggelige planer.

Det er grått ute, men vinden og snøværet som rusket i går kveld har tatt pause. Det er betryggende, for gudfar Vemund og vårt nye bekjentskap, Tom, har sovet på fjellet i natt og skal videre i dag. De er godt utstyrt og vært på tur før, og de hadde sikkert blitt skuffet hvis det hadde blitt en ren solskinnstur. Men jeg hadde ikke vært meg hvis jeg ikke var litt bekymret.

Den eneste turen jeg har planlagt i dag, er en tur på Det Hvite Hus for å se om jeg finner et lite bord. Og så kanskje et lite kafébesøk?

Men først kaffe .

Og denne. Fordi den er uendelig vakker.

2 kommentarer (+add yours?)

  1. Bente
    Feb 23, 2013 @ 19:36:53

    Mye Trist og Fint lager kanskje god søvn?
    Håper det bra med deg.

    Jeg sender en varm klem nordover i din retning..den finner nok veien 🙂
    Den har med seg ro og gode drømmer.

    Svar

Legg igjen en kommentar

