Lykken er…

…å ha fått musikken sin tilbake.

(Dette innlegget er en fortsettelse på forrige)

Jeg våknet altså i natt og var utestengt fra musikken min. Jeg ble veldig våken. Og dessuten var det ikke helt natt lenger. Mer tidlig, tidlig morgen. Og jeg skal tidlig opp uansett. Den store gutten sover hos bestemor i natt og vi har bestilt taxi til klokka syv, for da skal vi hente lillebror og mamma. Guttene skal i barnehagen, mammaen skal på glattkjøring eller noe sånt og pappaen er i Alta. Vi er flinke med logistikk i min familie.

Det var en digresjon. Poenget var at jeg var for våken og morgenen for nær til at jeg så noe poeng i å legge meg igjen. Og når jeg ikke kunne bruke den ekstra timen til det jeg normalt bruker denslags ekstratimer til (ok, normalt er kanskje litt misvisende, vanligvis legger jeg inn slike ekstratimer mellom halv ett og halv to en gang og ikke mellom halv fem og halv seks), nemlig å høre på musikk, var det bare ett annet alternativ: Å bruke tiden til å prøve å løse problemet. Først prøvde jeg disse vanlige tingene som å trykke reset password mange ganger i håp at det på mirakuløst vis plutselig skulle fungere. Så skrudde av og på pc-en selv om det åpenbart ikke var noen grunn til at det skulle forandre noe. Deretter kontaktet jeg support. To ganger sånn for sikkerhets skyld. Jeg fikk sporenstreks svar om at de snarest skulle hjelpe meg. Det hjalp litt på humøret. Men bare litt. Så sendte jeg sms og mail til min datter (fordi hun har bedre oversikt over mine passord enn jeg). Hun pleier- i motsetning til sin mor- ikke å sove med mobilen undet øret og med meldingslyden på full styrke. Jeg håper i hvert fall inderlig ikke at hun gjør det. Men så var det altså det at verken de kjekke ridderne på support eller min kjære datter var like våkne som meg. Siste mulighet ble da å prøve selv igjen. Så jeg begynte å sjekke gamle mailer for å se om det kunne ligge noe der. Det gjorde det! På en mail fra den gangen jeg opprettet spotifykontoen fant jeg brukernavnet mitt. Det var ikke helt slik jeg husket det. Jeg sendte ny mail til support der jeg oppga riktig stavemåte for brukernavnet. I det jeg trykket send, kom jeg på at jeg kanskje burde prøve å logge meg inn på nytt med riktig brukernavn….

Nå fyller musikken stua mi!

Jeg måtte sende en fjerde mail til support med I apologize for the inconvenience og problem solved.

,

er jeg faktisk litt søvnig igjen. Men nå er det for seint.

Nå skal jeg hente en trøtt, liten gutt i senga og se om jeg får han våken med litt barne-tv.

Jeg får sove en annen gang.

.

Og: Ja jeg har skrevet ned passordet og brukernavnet!

,

without music n

Legg igjen en kommentar

