God natt!

tankefull2n

,

I dag har vi hatt årsmøte i speiderkretsen. Fordi det i Finnmark krets bare er aktive speidergruppet i Alta og Vadsø, har vi slike møter i hver vår by og med hverandre på storskjerm. Og ettersom resten av møtedeltakerne fra Vadsø er gode venner av Alvin, tok jeg sjansen på å ta han med. Det gikk veldig fint. Først satt han i fanget mitt, litt betuttet og forundret. Så tok han seg en blund. Mot slutten av møtet var han veldig våken og veldig blid. Vi skulle velge nytt kretsstyre og hos oss har vi tradisjon for å være enige og foreta valg ved akklamasjon. Det  skulle være et styre på fem pluss en vara og en Roverkontakt, så det ble mye akklamasjon. For hver gang vi klappet begynte Alvin å synge: la la la , la la la, la la la la la la… Han er jo barnehagegutt og er vant med at klapping er noe som hører sammen med Tombai-sangen.

Etterpå gikk vi på kafé. Det er også en tradisjon.

Litt seinere kom pappaen med pulk og hentet lillebror opp til resten av familien på Røde Kors-hytta og vaflene.For jeg ventet middagsbesøk trengte et par timer til å være husmor. Jeg skulle støvsuge, stryke den brune duken, tørke støv av lamper og krimskrams, pynte bord og laget treretters middag.

Og helst uten å bli stressa!

Bordet ble fint og helt meg og maten ble god.

Jeg har hatt en svært hyggelig kveld.

Og jeg ble ikke stressa.

.

Nå er kvelden på vei over i natt og min normale døgnrytme er gjenopprettet.

Det er godt å være sammen med folk man setter pris på. Men det er godt å være alene også.

Legg igjen en kommentar

