Tiddeli bom? Stemningsrapport fra en tidlig morgen tidlig i mars.

0001n

.

Den lille byen min snør ned.

Det må ha blåst i natt, for vinduene mine er også hvite.

I et tre i hagen min sitter det ei kråke med markeringsbehov.

På tv redder MacGyver verden og en vakker kvinne ved hjelp av hjemmelagede ekspolosiver.

Og i senga på rommet ligger en liten gutt og prøver å bli våken.

Da jeg tittet inn til han for en stund siden og hvisket navnet hans, strakk han først en arm i været, så begge beina. Så rullet han seg over på magen og sov videre.

Vi hadde en fin ettermiddag og kveld sammen i går med god middag og speidermøte sammen med tante Mia.

Først spaserte vi sammen hjem fra barnehagen og snakket om mange ting: «Bæstemor, har du lyst til å komme på Røde Kors -hytta og se på ei flue som har kræsja i vinduet og så ble den død? Vil du komme og se på den når den er død? Bæstemor, koffer har ikke fluer begravelse når de blir død?» «Bæstemor? kor mye blir fem pluss to? Vent, æ må ta av mæ vottan. Blir det syv? Koffer det?» «Bæstemor, koffer heter det panser?»

På fredag skal bestemor på Quiz. Der er det enklere spørsmål.

Nå har jeg kokt meg kaffe og funnet fram musikken min. Egentlig har jeg lyst til å gjøre som Ole Jakob: Strekke litt på meg og sove videre.

Og så bare være innesnødd et par dager med musikk og bøker og kryssord og MacGyver og kaffe.

Men det går ikke. Man må brette opp ermene og måke seg ut!

1 kommentar (+add yours?)

  1. Bente
    Mar 07, 2013 @ 06:51:08

    Hm..deilig innlegg!
    Håper dagen din blir fin.

    Svar

Legg igjen en kommentar

