Kvinnedag, quizkveld og musikknatt.

kvinnedagen n

.

Det kom ikke noe spørsmål om Sirimavo Bandaranaike. Det burde jeg vel ha tenkt meg. Men nå kommer jeg i hvert fall aldri til å glemme henne. Og det kom spørsmål om når kvinner fikk stemmerett i Norge. Og om Tracy Chpman og Kate Bush og sypiker og vannkalver og sommerfugler. Og om hvem som sa at sauer er allrighte dyr. Jeg kunne noe og Trine noe. Vi hadde hjelp av en ung svenske også. Han kunne den musikken vi ikke kunne. Noe av den i hvert fall.

Vi klarte en andreplass, bare slått med ett eneste lite poeng og skulle selvfølgelig ha vunnet hvis vi bare hadde holdt fast på de første innskytelsene våre. For eksempel om at det var Kjell Bondevik som var djupt såra og vonbroten. Sånn er det hver gang. Men det er sikkert sånn for de andre lagene også.

Quiz er hyggelig.

Og nå er det helg!

,

Jeg har fått en fin gave på kvinnedagen! Denne usedvanlig begavede gutten som lager musikk som tærne til å krølle seg, slapp sin nye cd akkurat i dag. Jeg har ventet lenge, for han driver ikke med masseproduksjon. Den forrige kom i 2010 og han hadde visst ikke egentlig tenkt å lage flere. Jeg er veldig glad for at han kom på andre tanker! Dette er melakolsk, vakker, sår, intens, heftig og tidvis litt sær musikk som treffer meg så det nesten gjør vondt. Albumene er svært ulike, men stemmen er den samme og jeg kan ikke sette dem opp mot hverandre.

Jeg kan bare si tusen takk!

Jeg vet ikke hvordan livet ville ha artet seg uten musikk.

,

Legg igjen en kommentar

