Om kaffe, nyheter og musikk.

ny kaffe n

,

I dag må jeg huske på å ta med kaffe på jobb. På min arbeidsplass gjør vi det slik at alle som drikker kaffe, tar med til et felles depot. Før i tiden fungerte det systemet helt strålende og det var nesten alltid rikelig med kaffe i skapet selv om noen kunne være litt på etterskudd med å ta med.

Nå har jeg fått yngre kollegaer og kollegaer med annen kulturell bakgrunn. Folk drikker alt mulig annet enn kaffe i pausen: cola, te, sjokolademelk, juice…

Jeg drikker antakelig uansett dobbelt så mye kaffe som alle de andre til sammen i løpet av en uke. Jeg tilbringer en stor del av arbeidsdagen min på kontoret og dermed kan jeg drikke kaffe i arbeidstiden også.

Det er nok definitivt min tur til å ta med!

Å komme på jobb og oppdage at det ikke finnes kaffe på huset, er krise. Det er sånn at jeg nesten vurderer å gå hjem og hente. Det hjelper ikke å ha drukket mange kopper hjemme. En kopp kaffe til morgenens mailer er nødvendig!

.

Jeg har lest nyheter i dag også. Dagens beste nyhet var egentlig ikke noen nyhet i det hele tatt. Da jeg spiste lunsj med en kollega i byen i går, hørte vi sirener. Brannbil, sykebil og politi svingte i en retning som kunne ha vært mot en av skolene i byen.

Det med sirener er en av de store forskjellene mellom å bo i en stor og liten by: Når man bor i en storby, er man vant med utrykninger. På små steder er sannsynligheten for at noen man kjenner er rammet alltid stor. Det har skjedd en del triste ting i det siste som har rammet unge mennesker og min kollega og jeg ble begge stille og engstelige.

I dag kan lokalavisa fortelle at utrykningen skyldtes damp fra en fyrkjele i et privathus og at ingen er skadet. Det hadde vært godt med flere nyheter av det slaget.

 

Vi tar musikk som virkelig rusker i sjela til morgenkaffen i dag. Jeg liker musikk som rusker  sjela. På denne tiden av året, når alt er mykt og nusselig pakket inn i hvitt, trenger jeg musikk som rusker i sjela. Denne rusker. Men den er kanskje ikke for alle?

1 kommentar (+add yours?)

  1. mettemia
    mar 14, 2013 @ 14:28:13

    Hva skulle vi gjort uten kaffe? For en glede……-morgenkaffen! Koselig og gjenkjennelig innlegg. Kjenner den med sirener, vi som også bor på et knøttlite sted. De gangene sirenene uler forbi her vi bor, tenker jeg straks; huff bare det ikke er noe med ungene på skolen, eller andre kjente. Godt med gode nyheter i den sammenhengen! Ha en flott ettermiddag 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

